Jazz in Hamburg - Modern & Free Jazz Live Konzerte




VERANSTALTUNGEN


PHIL DONKIN'S "MASTER FROWN"

Datum:01.05.2019
20:00

The music is from the album ‘Crown Of Thorns’ which will be released on NWog records early next year.

Members of Phil Donkin’s ‘Master Frown’ are:

Phil Donkin - Double Bass (John Abercrombie, Marc Copland, Ralph Alessi),
Joris Roelofs - Bass Clarinet (Brad Mehldau, Lionel Loueke, Han Bennink),
Wanja Slavin – Saxophone (Amok Amor, Lotus Eaters, Joachim Kühn),
Martin France – Drums (John Taylor, Django Bates, Kenny Wheeler)

The members of this quartet have each individually attracted attention through their own groups, featuring some of the most exciting, highly regarded and established names from the international jazz scene.

To hear the album follow these private links for each track:

https://soundcloud.com/phil-donkin/01-psycho-babble/s-YiAh6
https://soundcloud.com/phil-donkin/02-master-frown/s-K9cwb
https://soundcloud.com/phil-donkin/03-tonal-grimace/s-xaSpd
https://soundcloud.com/phil-donkin/jiblet/s-VXzkT
https://soundcloud.com/phil-donkin/05-value/s-bUv7k
https://soundcloud.com/phil-donkin/06-crown-of-thorns/s-2p2qT
https://soundcloud.com/phil-donkin/enemy/s-lMq8S
https://soundcloud.com/phil-donkin/08-numb-worm/s-5tTQt



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Jeden Mittwoch ab 19:30Uhr,

Konzertbeginn ab 20:00Uhr.


FATJAZZ urban exchange

im

Uebel&Gefährlich
Turmzimmer

Feldstraße 66, 20359 Hamburg

(rechter Eingang IV. Etage)


Eintritt 10,- / ermäßigt 6,-

* Sonderkonzerte 15,- / 10,-



Free Jazz ist einerseits ein historischer Begriff für freies Improvisationsspiel im Jazz seit den 1960er Jahren,

andererseits ist es ein bis heute ausstrahlendes Paradigma, das die Möglichkeit zur freien Entfaltung immer neuer Formen im Jazz und auch darüber hinaus bereithält.

Der Begriff selbst kann zu Missverständnissen führen, da eine Freiheit in Bezug auf die herkömmlichen Spielhaltungen des Jazz nur bedingt genutzt wird und es neben einer völligen Freiheit in der Form durchaus Improvisationen gibt, die auf Kompositionen und kompositionsähnlichen Absprachen über Strukturen beruhen.


Free jazz is an approach to jazz music that was first developed in the 1950s and 1960s as musicians attempted to alter, extend, or break down jazz convention, often by discarding fixed chord changes or tempos. Though the music of free jazz composers varied widely, a common feature was dissatisfaction with the limitations of bebop, hard bop, and modal jazz that had developed in the 1940s and 1950s. Often described as avant-garde, free jazz has also been described as an attempt to return jazz to its primitive, often religious, roots and emphasis on collective improvisation.