Jazz in Hamburg - Modern & Free Jazz Live Konzerte


 

Bis zur Schließung des Golems zum 01.Dezember 2017 werden alle Veranstaltungen dort stattfinden.

Ab dem 13. Dezember 2017 finden alle Konzerte im Uebel&Gefährlich im Turmzimmer statt.

Unsere neue Adresse ab dem 13. Dezember 2017:
Feldstraße 66 BUNKER, 20359 Hamburg
(rechter Eingang IV Stock)


Die Veranstaltung am 06. Dezember 2017 fällt leider aus.


 

VERANSTALTUNGEN


SCHLIPPENBACH TRIO und MOUNT MEANDER

Datum:29.11.2017
20:00

GOLEM

SCHLIPPENBACH TRIO
Alexander von Schlippenbach – p
Paul Lovens – dr
Evan Parker –sax

https://www.allaboutjazz.com/winterreise-alexander-von-schlippenbach-psi-review-by-nic-jones.php



Late Night Concert
Mount Meander DE – LET – PL
Karlis Auzins – sa
Lucas Leidinger – p
Tomo Jacobson – b
Thomas Sauerborn – dr

MOUNT MEANDER

„Confirming that jazz is an universal language, here is a trans-national quartet featuring musicians from Germany, Latvia and Poland, in the two last cases living in Copenhagen. If you don’t recognize the names of these four representatives of a new generation of European musicians, namely Karlis Auzins, Lucas Leidinger, Tomo Jacobson and Thomas Sauerborn, certainly you’ll know some of those with whom they already established exciting partnerships: John Tchicai, Mat Maneri, Lotte Anker, Andrew D’Angelo, Adam Rudolph, Randy Peterson, Kresten Osgood, Sidsel Endresen and Frank Gratkowski. This gives you an idea of what to expect: music with an attitude, and the attitude is to function as one organism. Not a simple gathering of four individuals, but a complete being committed to intuitive and collective free improvisation. – Pedro Costa – clean feed records
https://www.youtube.com/watch?v=3F4xXGmob-0
https://www.youtube.com/watch?v=j1b8rvb-nN8



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Jeden Mittwoch ab 19:30Uhr,

Konzertbeginn ab 20:00Uhr.


FATJAZZ urban exchange


Eintritt 10,- / ermäßigt 6,-

* Sonderkonzerte 15,-



Free Jazz ist einerseits ein historischer Begriff für (harmonisch) freies Improvisationsspiel im Jazz seit den 1960er Jahren. Andererseits ist es ein bis heute ausstrahlendes Paradigma, das die Möglichkeit zur freien Entfaltung immer neuer Formen im Jazz und auch darüber hinaus (etwa in der Intuitiven Musik) bereithält. Der Begriff selbst kann zu Missverständnissen führen, da eine Freiheit in Bezug auf die herkömmlichen Spielhaltungen des Jazz nur bedingt genutzt wird und es neben einer völligen Freiheit in der Form (Free Form Jazz) durchaus Improvisationen gibt, die auf Kompositionen und kompositionsähnlichen Absprachen über Strukturen beruhen.


Free jazz is an approach to jazz music that was first developed in the 1950s and 1960s as musicians attempted to alter, extend, or break down jazz convention, often by discarding fixed chord changes or tempos. Though the music of free jazz composers varied widely, a common feature was dissatisfaction with the limitations of bebop, hard bop, and modal jazz that had developed in the 1940s and 1950s. Often described as avant-garde, free jazz has also been described as an attempt to return jazz to its primitive, often religious, roots and emphasis on collective improvisation.