Jazz in Hamburg - Modern & Free Jazz Live Konzerte




VERANSTALTUNGEN


TIM HAGANS QUARTET und LATE NIGHT CONCERT

Datum:28.11.2018
20:00

Sonderkonzert 15,- ermäßigt 10,-

TIM HAGANS QUARTET NEW YORK-KOPENHAGEN
Tim Hagans - trumpet
Carl Winther - Piano
Johnny Åman - bass
Anders Mogensen - drums

Trumpeter Tim Hagans helds a position, as one of the most innovative and unique trumpeters, composers and arrangeres, on the Currenct jazzscene. His releases for Blue Note records are considered some of the most forward looking and creative of todays jazz World.

Hagans teams up with a stellar cast of a trio based in Northern Europe, but swings as a New York City based musicians.

Winther, Åman, Mogensen has toured for more than 6 years, playing over 500 gigs together in varied countries such as USA, China, Bolivia, Chile, Uganda, Zanzibar and all over Europe. Both as a trio as well as touring and recording with icons such as Jerry Bergonzi, David Liebman, George Garzone and Dick Oatts.

LATE NIGHT CONCERT
BERND REINCKE QUINTET
Bernd Reincke – bars, bcl
Buggy Braune – p
Oliver Karstens – b
Martin Thissen – dr



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Jeden Mittwoch ab 19:30Uhr,

Konzertbeginn ab 20:00Uhr.


FATJAZZ urban exchange

im

Uebel&Gefährlich
Turmzimmer

Feldstraße 66, 20359 Hamburg

(rechter Eingang IV. Etage)


Eintritt 10,- / ermäßigt 6,-

* Sonderkonzerte 15,- / 10,-



Free Jazz ist einerseits ein historischer Begriff für freies Improvisationsspiel im Jazz seit den 1960er Jahren,

andererseits ist es ein bis heute ausstrahlendes Paradigma, das die Möglichkeit zur freien Entfaltung immer neuer Formen im Jazz und auch darüber hinaus bereithält.

Der Begriff selbst kann zu Missverständnissen führen, da eine Freiheit in Bezug auf die herkömmlichen Spielhaltungen des Jazz nur bedingt genutzt wird und es neben einer völligen Freiheit in der Form durchaus Improvisationen gibt, die auf Kompositionen und kompositionsähnlichen Absprachen über Strukturen beruhen.


Free jazz is an approach to jazz music that was first developed in the 1950s and 1960s as musicians attempted to alter, extend, or break down jazz convention, often by discarding fixed chord changes or tempos. Though the music of free jazz composers varied widely, a common feature was dissatisfaction with the limitations of bebop, hard bop, and modal jazz that had developed in the 1940s and 1950s. Often described as avant-garde, free jazz has also been described as an attempt to return jazz to its primitive, often religious, roots and emphasis on collective improvisation.